Purmerend kent een groot aantal mensen mensen met een bijstandsuitkering. Door de recessie neemt dit aantal in een snel tempo toe. RadarCommunicatie leverde een bijdrage aan het beleidsplan ‘Aanval op de bijstand’ en ontwikkelde een campagnematige aanpak voor de werkgeversbenadering. Met een win-win-win situatie voor Purmerendse werkgevers, bijstandsgerechtigden en de gemeente als resultaat.
ANWB
Klant
Opdrachtgever
Gemeente Purmerend
Wanneer
Kick-off april 2011
Opdrachtomschrijving
Terugdringen van het groeiend aantal Wwb-ers
Resultaat
Meer werkgevers die sneller mensen uit de bijstand aannemen

Digitale smeerolie voor lokale arbeidsmarkt
Centraal in de aanpak staat de website meedoeninpurmerend.nl. Dit digitale smeermiddel voor de lokale arbeidsmarkt brengt Purmerendse werkgevers en werkzoekenden bij elkaar. Gemotiveerde kandidaten werken via Meedoen Werkt continu aan hun ontwikkeling of presenteren zichzelf aan werkgevers. Werkgevers vinden hier direct inzetbaar personeel en veel voordelen. Van gratis vacatures plaatsen tot actieve bemiddeling en financiële regelingen.
Werkgevers en werkzoekenden figureren in campagne
Bijzonder aan de aanpak is dat lokale werkgevers en bijstandsgerechtigden hun gezicht verbinden aan de campagne. Samen zorgen zij ervoor dat de website en de vele voordelen voor werkgevers en werkzoekenden meer bekendheid krijgen.
De aanpak bestaat uit de volgende elementen:
- Communicatieplan Aanval op de bijstand
- Interactieve website
- Vacaturebank
- CV-database met video-cv’s
- Matchingmodule
- Poster- en advertentiecampagne
- Social media pr
- Periodieke digitale nieuwsbrieven
- Training adviseurs/klantmanagers
- Empowermenttraining bijstandsgerechtigden
- Knoppencursus social media klantmanagers
Onze adviseurs
Donec sed odio dui aenean eu leo quam. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Integer posuere erat a ante.