Confronterende gespreksvoering

Een klant of medewerker houdt zich niet aan gemaakte afspraken. Gesprekken leverden tot nu toe altijd weerstand op. Wat nu? Confronteren! Zacht en effectief. Met een helder, gestructureerd en neutraal gesprek. Gericht op concrete afspraken met wederzijds betrokkenheid voorop.

De training in het kort

  • Je stuurt of begeleidt mensen en die doen niet altijd wat is afgesproken. Confronteren is spannend, jij wilt dat leren. 
  • Je oefent met het voeren van het gesprek en met het regisseren van jouw fysieke en mentale reactie op weerstandSamen en met een acteur.
  • Je krijgt meer grip op jezelf bij weerstand, op het gesprek en op je gesprekspartner. Je voelt en weet je sterker. 

Het resultaat

Na deze training kun je:

  • Volgens een vooraf vastgesteld doel en onderbouwde structuur confronterende gesprekken voeren. 
  • Vaststellen wanneer een klant of medewerker zich niet aan de afspraken of verplichtingen houdt. 
  • Een confronterend gesprek plannen en aankondigen. 
  • Vragen stellen waarmee feiten boven tafel komen bij vermoedens van verwijtbaar gedrag. 
  • Op basis van feiten een oordeel vormen en vervolgafspraken maken.  
  • Eigen niet-helpende gedachten in een confronterend gesprek herkennen en ombuigen naar helpende gedachten zodat je het gesprek rustig en helder kan voeren. 

Nieuwsgierig geworden?

Ik wil graag meer weten

Direct contact